Friday, April 24, 2009

Aku.. Emosi Dan Malam Semalam

Jalan raya semakin lengang..Neon pula terpaksa memejam diri kerna akur arahan sang gelap..Suara suara yang merajai siang semakin lumpuh..Datanglah kerajaan sunyi menerajui dunia malam..

Memang sunyi malam ni.. Ntah kenapa? Adakah malam ini malam emosi untuk aku? Hanya bisik bisik hati yang rela menemani aku malam ini.. Serba tak kena aku dibuatnya.. Posisi demi posisi silih berganti.. tetap aku tak mampu nak melawan kehendak mata aku yang begitu degil malam ni.. Aku bangun. Mengintai intai aku ke bilik sebelah.. mana lah tau ada yang belum tidur.. tapi hampa.. sahabatku boy, chegi dan sob dah pon terbang ke dunia lain.. Mimpi apa lah diorang tu malam nie.. Aku melangkah turun meniti anak anak tangga ke ruang tamu.. Disuatu sudut ruang tamu.. terlihat aku akan cahaya biru berkelip kecil..Teringat aku akan handphone nokia buruk aku yang aku charge balik makan malam tadi. Kucapai lalu naik semula ke bilik.. Kurebah kembali badan ku ke tilam yang baru ku ganti cadarnya semalam. Selimut tua ku tarik ke paras pusat.. Mata aku masih berdegil.. Hati semakin kuat berbisik.. Fikiranku semakin berperang dengan sunyi.. Tak tahu bila ia akan berakhir... Tapi aku redha.. Memang malam nie malam emosi aku..

3 comments:

  1. seindah malam sememangnye sepi sunyi nyaman, sedang kita bersendirian....huhhuhuhuhuhuu...
    mmg suke mengarut...huaa...

    ReplyDelete
  2. tukang karut melabuhkan badanya ke kerusi malas lalu bercerita.. budak-budak mengangguk tanda 'ia' demi tidak menghampakan harapan si tukang karut.. ntah.. aku lagi ngarut..

    ReplyDelete
  3. emosi menyelubugi dirimu yg sepi.
    huhu..
    jgn sedih2 k.
    feel free to contact me.
    u know who i am right?

    ReplyDelete